Klik op categorie om te openen!

Klantenbalie: Als u vragen heeft kunt u deze hier vinden. in elke sectie wordt uitgelegd hoe alles bij Dampstarter.nl werkt. U kunt hier vinden hoe u een product moet retouneren, hoe u betaald en hoe onze verzending werkt en meer!

Bij Dampstarter.nl geloven wij in een goede klantenservice en willen u graag op alle fronten helpen met uw aankoop en aftersales.

U kunt echt alles vragen en wij proberen op alle vragen een zo goed mogelijk antwoord te geven.
Wij doen dit per telefoon, E-mail, en op facebook. Geen vraag is ons te gek of te moeilijk dus gewoon doen!!

Wilt u een e-mail naar de klantenservice van Dampstarter.nl sturen?

Voor een snelle en correcte afhandeling vragen wij u dit formulier in te vullen.
U kunt ook een e-mail sturen naar info@dampstarter.nl

Telefoon:

Tel: 0346-234444  maandag t/m zondag van 10.00 tot 22.30 uur.

Email:

E-mail adres is info@dampstarter.nl. of vul dit formulier in.
Wij geven binnen 24 uur een reactie.

Postadres:

Bent u op zoek naar het adres waar u uw retouren naartoe kunt sturen?

Dit is het adres:

Dampstarter.nl
Boomstede 433
3608BG Maarssen
Nederland.

Klachten:

Heeft u een klacht?

Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om ons een e-mail te sturen via dit formulier of op info@dampstarter.nl.
Uiteraard is er ook de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk in te dienen.
Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden:

Ordernummer(s).

Dit nummer vindt u in de de e-mails die u van ons heeft ontvangen, tussen de tekens [ en]

uw naam, adres, woonplaats en uw klantnummer of bestelnummer.
U kunt uw klacht onder vermelding van de bovengenoemde gegevens opsturen naar:
Dampstarter.nl
T.a.v. Afdeling Klachten
Boomstede 433
3608BG Maarssen
Nederland

Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging.
U ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een reactie.

Bedrijfsgegevens:

Dampstarter.nl
Boomstede 433
3608BG Maarssen
Nederland
Tel: 0346-234444
Klantenservice geopend van Maandag t/m Zaterdag van 10.00 tot 22.30 uur.
E-mail: info@dampstarter.nl
KvK-nummer:30222745
BTW-identificatienummer:NL177065308B02
ING Bank (IBAN) rekeningnummer: NL81 INGB 0007 0565 73 ter name van Dampstarter BIC: INGBNL2A

Klachten?

Wij gaan proberen uw klachten zo snel mogelijk te verhelpen.

Want klachten hoe groot of klein ze ook zjn, wij kunnen dit niet tegengaan. Wij verkopen e-sigaretten en de onderdelen hiervoor en deze kunnen kapot gaan of in de fabriek niet goed zijn gemonteerd. Ook maken wij zelf soms fouten, Postnl verliest soms een pakketje of er gaat een product stuk tijdens de verzending. Wij proberen dit allemaal zo snel en zo soepel mogelijk op te lossen.

Wij willen u vragen om uw klacht via e-mail of telefoon aan ons door te geven. wij zullen de klacht zo snel mogelijk te behandelen en proberen de klacht zo snel mogelijk op te lossen en af te handelen.

Wij doen dit voor 99% per telefoon maar als u dit niet wilt kan het ook per email.

Uiteraard is er ook de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk bij ons in te dienen.
Voor een snelle en afhandeling van uw klacht, vragen wij u om de onderstaande gegevens te vermelden:

Ordernummer(s).

Dit nummer vindt u in de de e-mails die u van ons heeft ontvangen, tussen de tekens [ en]

uw naam, adres, woonplaats en uw klantnummer of bestelnummer.
U kunt uw klacht onder vermelding van de bovengenoemde gegevens opsturen naar:
Dampstarter.nl
T.a.v. Afdeling Klachten
Boomstede 433 3608BG Maarssen, Nederland

Contact opnemen met de klantenservice van dampstarter? Klik hier!

Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk na ontvangst beantwoorden, als het langer duurt dan normaal, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

U kunt ook contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar dampstarter bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Zodra uw klacht is ontvangen, krijgt u een ontvangstbevestiging.
U ontvangt binnen 3 dagen nadat u de ontvangstbevestiging heeft gekregen telefonisch of via de e-mail een reactie

Informatie over hoe u een product bestelt!

U wilt weten hoe u bij ons producten bestelt, wij gaan dit u zo simpel mogelijk uit leggen. lees hieronder hoe het werkt! Het is erg makkelijk!

Als u van maandag tot vrijdag tot 17.45 uur een bestelling plaatst, dan wordt de producten dezelfde dag nog verstuurd en kunt u uw bestelling de volgende dag verwachten.

Houd u er aub rekening mee dat wij afhankelijk zijn van de pakketdienst en dat vertraging in uitzonderingsgevallen voor komt. Het gebeurt wel eens dat Postnl een dagje vertraging heeft.

Als uw bestelling per brievenbuspost wordt verstuurd kan dit 1 tot 3 werkdagen duren.

In uw verzend status email kunt u zien hoe uw bestelling is verzonden en kunt u als u een track&trace code krijgt uw bestelling volgen.

Bestelling plaatsen!

Winkelen bij dampstarter is erg makkelijk, bij de producten ziet u of het artikel op voorraad is of niet.

Wij halen alle producten die er niet meer voorradig zijn uit de collectie in de webwinkel.

U kunt ze nog wel gewoon vinden op het internet, maar in de webwinkel zult u ze niet meer tegenkomen!.

U plaatst de producten die u wilt hebben in uw winkelwagen door op de knop “Bestellen” te klikken en dan kunt u uw bestelling eenvoudig afrekenen door over de winkelwagen heen te gaan en op de knop winkelmand of afrekenen bovenin de website te klikken.

In de winkelwagen ziet u de producten in uw winkelwagen en kunt deze aanpassen of als u direct door wilt gaan naar afrekenen klikt u op die knop.

Een account aanmaken!

U hoeft bij Dampstarter.nl niet verplicht een account aan te maken om producten te kunnen bestellen, want u kan ook als gast afrekenen..

Als u een account aanmaakt bij Dampstarter krijgt u een account dat alleen voor u bedoelt is, u hoeft dan maar 1 keer uw naam en verzendgegevens in te vullen als u iets wilt bestellen.

Ook kunt u in uw account zien welke producten u heeft besteld en wanneer.

Ook kunt u hier uw facturen uitprinten en uw gegevens aanpassen, uw wachtwoord en uw adres veranderen, mocht dit nodig zijn.

Maar als u dit allemaal niet nodig vind hoeft u dit niet te doen het is dus niet verplicht.

Wilt u gelijk een account aanmaken? Klik hier!

Zijn mijn contact gegevens veilig bij Dampstarter?

Uw gegevens zijn 100% veilig!  Dampstarter.nl is beveiligd met een SSL encryptie.

Dit kunt u zien in de balk van uw browser bovenin, naast de website naam, daar staat een groene slotje.

Als u hierop klikt kunt u zien dat deze website is beveiligd met COMODO.

Betalingen lopen via onze payment service provider Mollie die niets anders doet dan betalingen van online kopers afhandelen, Dus ook hier bent u 100% beveiligd!

Heeft u verder nog vragen of heeft u hulp nodig met bestellen?

U kunt ons altijd bereiken 7 dagen per week van 10.00 tot 22.30.

Wij proberen u overal mee te helpen! Begrijpt u niet hoe het werkt? Wilt u iets weten over een product of hoe u deze moet bestellen, neem contact met ons op, dit kan per email of per telefoon 7 dagen per week tot 22.30 kunt u ons bereiken. Klik hier!

Betalen bij dampstarter.nl

Iedereen moet natuurlijk betalen voor een product of service Wij werken met de PSP Mollie om alles zo snel en makkelijk mogelijk te laten verlopen. Wij bij dampstarter bieden veel manieren aan om uw online bestellingen zo snel en makkelijk mogelijk afteronden.

Betalingsopties:

iDEAL online betalen via uw eigen bank!

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Dit is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland, wij krijgen de bataling gelijk bijjen en uw bestelling word direct verwerkt en afgehandeld. Er zitten geen extra kosten verbonden aan het gebruik van iDeal!

Directe bankoverschrijving

Maak uw betaling direct over naar onze ING bankrekening.
Rekening nummer: (IBAN) NL81 INGB 0007 0565 73 (BIC) INGBNL2A<
tername van Dampstarter.
Gebruik uw Bestellingsnummer als betaalreferentie.
Uw bestelling wordt niet verzonden tot de betaling op onze rekening is bijgeschreven.

Zodra we uw betaling hebben ontvangen gaat uw bestelling in behandeling en wordt zo snel mogelijk afgehandeld en verstuurd. Vergeet bij de overschrijving niet het bestelnummer te zetten, anders weten wij niet bij welke bestelling de betaling hoort. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het gebruik van betalen via directe bankoverschrijving.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)

AfterPay voert voor Dampstarter.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Dampstarter.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 150 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 250. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

PayPal veilig online betalen of betaald worden!

Betaal uw bestelling met PayPal. Dit is de meest gebruikte betaalmethode wereldwijd, 100% veilig met kopersbescherming.U kunt betalen met uw creditcard als u geen PayPal account heeft.  Wij ontvangen uw betaling direct en uw bestelling wordt direct verwerkt en afgehandeld.

Bitcoins

Betaal makkelijk met Bitcoins. Als u een Bitcoin account heeft. kunt u bij ons makkelijk afrekenen met Bitcoins.

Bancontact/Mistercash

Bancontact/Mistercash is de meest gebruikte manier van betalen in België, deze optie is voor onze Belgische klanten. Betaal met Bancontact/Mistercash. Geen rekening houden met openingsuren. Geen wachtrijen aan de kassa. Koop wat u maar wilt, gewoon vanuit uw luie zetel! Bancontact maakt online betalen makkelijk. Gebruikt u deze betaalmethode, dan verwerken en versturen wij uw bestelling direct zonder wachten! Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden!

Sofortbanking

Betaal met Sofortbanking. SOFORT Banking is een internationale betaalmethode die direct betalen per bank mogelijk maakt. SOFORT Banking is beschikbaar in 11 landen, waaronder Duitsland, Engeland, Nederland, België, Frankrijk, Spanje. Als u voor deze optie kiest dan verwerken en versturen wij uw bestelling direct. Aan deze Sofortbanking optie zijn geen extra kosten verbonden

KBC/CBC-betaalknop

Via de KBC/CBC-betaalknop kunnen klanten van de KBC en CBC banken hun online aankopen eenvoudig betalen via hun vertrouwde online bankomgeving. De betaling wordt direct verwerkt. De KBC/CBC-betaalkop is een populaire betaalmethode in België

Belfius Direct Net

Via Belfius Direct Net kan je gratis 24u/24 via eender welke pc met internetverbinding in no time grote of kleine bedragen overschrijven, je rekeningen controleren en nog véél meer.

Dit zijn al onze betaalmethoden, als u vragen heeft over welke manier u heb beste kunt betalen of als er vragen zijn hoe deze opties te gebruiken kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Klik hier! of bel met +31-(0)346234444.

Verzenden & Bezorgen

Verzendinformatie

Bij Dampstarter.nl kunt u uw bestelling altijd zonder verzendkosten laten verzenden.

Als u van maandag tot vrijdag tot 17.45 uur een bestelling plaatst, dan wordt de producten dezelfde dag nog verstuurd en kunt u uw bestelling de volgende dag verwachten.

Houd u er aub rekening mee dat wij afhankelijk zijn van de pakketdienst en dat vertraging in uitzonderingsgevallen voor komt. Het gebeurt wel eens dat Postnl een dagje vertraging heeft.

Als uw bestelling per brievenbuspost wordt verstuurd kan dit 1 tot 3 werkdagen duren. Dit zijn vaak bestellingen tot +/- 30 euro.

In uw verzend status email kunt u zien hoe uw bestelling is verzonden en kunt u als u een track&trace code krijgt uw bestelling volgen

Geen Verzendkosten:

Als u voor 17.45 uur op werkdagen (Maandag tot Vrijdag) een bestelling doet en u laat dit naar uw huisadres of werkadres versturen is dit zonder verzendkosten en worden deze bestellingen dezelfde dag nog wordt verstuurd.

Postnl afhaallocatie:

Als u een bestelling op werkdagen (Maandag tot Vrijdag) naar een PostNL afhaalpunt laat verzenden moet dit altijd in een pakket met track en trace. Daarom vragen wij voor deze verzendingen naar een Postnl afhaalpunt een vast bedrag van € 2,95, ook deze bestellingen worden dezelfde dag verzonden.

Wij hebben naar uw huisadres of werkadres 3 manieren om onze post te versturen en dat is per brievenbuspost (geen track&trace), brievenbuspakket (track&trace) en per pakketpost (track&trace).

Op zaterdag en zondag of op feestdagen worden er geen bestellingen verzonden. Postnl verwerkt dan geen poststukken.

Wij beginnen vaak op zondagavond weer met het verwerken en afhandelen van de bestellingen. Deze worden dan op maandag bij Postnl aangeboden.

Als u een pakket met track&trace krijgt dan komt de email met de track&trace tussen 17.00 en 22.00 uur. Meestal is na 6 uur de tijd zichtbaar wanneer Postnl bij u langskomt.

Brievenbuspost

Brievenbuspost wordt gebruikt voor lichtere en kleinere bestellingen. U hoeft hier niet op te wachten want deze post gaat gewoon door de brievenbus.

Wij bij dampstarter.nl beslissen of iets als brievenbuspost wordt verstuurd.

Als ze bij postnl hun werk goed doen kunt u uitgaan van deze levertijden.

Op doordeweekse dagen tot 17.45 uur bestellen dan zijn de levertijden:

Maandag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Dinsdag: u ontvangt uw bestelling op Woensdag.
Woensdag: u ontvangt uw bestelling op Donderdag.
Donderdag: u dan ontvangt uw bestelling op Vrijdag.
Vrijdag: u ontvangt uw bestelling op Zaterdag.
Zaterdag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Zondag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.

Helaas hebben wij geen invloed op Postnl dus kunnen wij niet garanderen dat dit ook zo is.

Als er problemen zijn met het versturen van uw bestelling krijgt u hier bericht over wij bellen of emailen gelijk en dan weet u hoelang het duurt voor uw bestelling wordt verstuurd.

Op Nederlandse feestdagen worden er geen bestellingen afgehandeld en verstuurd. Hou met feestdagen rekening met vertragingen, vooral rond kerst en oud en nieuw.

Brievenbuspakket

Brievenbuspakket wordt gebruikt voor bestellingen tot 2 kilo die wel waarde bevat maar toch door de brievenbus past. Dit is een makkelijke manier van producten bestellen. U hoeft hier niet op te wachten want deze post gaat gewoon door de brievenbus. U krijgt van deze bestelling een track&Trace zodat u kunt kijken wanneer uw pakket wordt afgeleverd.

Wij bij dampstarter.nl beslissen of iets als brievenbuspakket wordt verstuurd.

Als ze bij postnl hun werk goed doen kunt u uitgaan van deze levertijden.

Op doordeweekse dagen tot 17.45 uur bestellen dan zijn de levertijden:

Maandag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Dinsdag: u ontvangt uw bestelling op Woensdag.
Woensdag: u ontvangt uw bestelling op Donderdag.
Donderdag: u dan ontvangt uw bestelling op Vrijdag.
Vrijdag: u ontvangt uw bestelling op Zaterdag.
Zaterdag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Zondag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.

Helaas hebben wij geen invloed op Postnl dus kunnen wij niet garanderen dat dit ook zo is.

Als er problemen zijn met het versturen van uw bestelling krijgt u hier bericht over wij bellen of emailen gelijk en dan weet u hoelang het duurt voor uw bestelling wordt verstuurd.

Op Nederlandse feestdagen worden er geen bestellingen afgehandeld en verstuurd. Hou met feestdagen rekening met vertragingen, vooral rond kerst en oud en nieuw.

Pakketpost

Pakketpost wordt gebruikt voor bestellingen tot 30 kilo of voor producten die niet door de brievenbus passsen. Pakketpost is altijd met Track&Trace. U moet hier wel voor thuis zijn anders proberen de mensen van Postnl het bij de buren af te leveren.  Bent u niet thuis en kan Postnl het ook niet bij de buren afleveren proberen ze het later nog eens. U krijgt van deze bestelling een Track&Trace zodat u kunt kijken wanneer uw pakket wordt afgeleverd. Wilt u niet dat het bij de buren wordt afgeleverd meld dit dan bij de bestelling dan versturen wij het alleen op huisadres. Bij pakketten met veel waarde gebeurd dit automatisch en zal u ook voor uw pakket moeten tekenen.

Wij bij dampstarter.nl beslissen of iets als pakket wordt verstuurd.

Als ze bij postnl hun werk goed doen kunt u uitgaan van deze levertijden.

Op doordeweekse dagen tot 17.45 uur bestellen dan zijn de levertijden:

Maandag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Dinsdag: u ontvangt uw bestelling op Woensdag.
Woensdag: u ontvangt uw bestelling op Donderdag.
Donderdag: u dan ontvangt uw bestelling op Vrijdag.
Vrijdag: u ontvangt uw bestelling op Zaterdag.
Zaterdag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Zondag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.

Helaas hebben wij geen invloed op Postnl dus kunnen wij niet garanderen dat dit ook zo is.

Als er problemen zijn met het versturen van uw bestelling krijgt u hier bericht over wij bellen of emailen gelijk en dan weet u hoelang het duurt voor uw bestelling wordt verstuurd.

Op Nederlandse feestdagen worden er geen bestellingen afgehandeld en verstuurd. Hou met feestdagen rekening met vertragingen, vooral rond kerst en oud en nieuw.

Pakjegemak

U kunt ook uw pakket laten bezorgen bij een servicepunt van postnl. Voor deze optie rekenen wij bij Dampstarter.nl een bedrag van 2.95.

Dit bedrag rekenen wij omdat alles als pakket moet worden verstuurd, dus ook alle kleine bestellingen. en wij kunnen natuurlijk een bestelling van een paar euro niet als pakket versturen.

U kunt uw bestelling dan afhalen wanneer u wilt en dit is makkelijk als u overdag werkt of niet thuis bent.

Als er bij postnl geen vertraging is kunt u uitgaan van deze levertijden.

Op doordeweekse dagen tot 17.45 uur bestellen dan zijn de levertijden:

Maandag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Dinsdag: u ontvangt uw bestelling op Woensdag.
Woensdag: u ontvangt uw bestelling op Donderdag.
Donderdag: u dan ontvangt uw bestelling op Vrijdag.
Vrijdag: u ontvangt uw bestelling op Zaterdag.
Zaterdag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.
Zondag: u ontvangt uw bestelling op Dinsdag.

Helaas hebben wij geen invloed op Postnl dus kunnen wij niet garanderen dat dit ook zo is.

Als er problemen zijn met het versturen van uw bestelling krijgt u hier bericht over wij bellen of emailen gelijk en dan weet u hoelang het duurt voor uw bestelling wordt verstuurd.

U moet zich daar wel legitimeren, dus vergeet niet uw legitimatie mee te nemen.

Op Nederlandse feestdagen worden er geen bestellingen afgehandeld en verstuurd. Hou met feestdagen rekening met vertragingen, vooral rond kerst en oud en nieuw.

Afhalen

U kunt uw bestelling ook afhalen bij ons. U besteld uw producten online en kunt het dan leggen wij het voor uw klaar. U komt bij ons langs en neemt het mee.

U kunt uw bestelling afrekenen met een van onze online betaalmethode of afrekenen als u uw bestelling afhaalt. Pinnen is mogelijk!

U moet het ons wel even laten weten wanneer u ongeveer langs komt, dit kunt u doen door een mail te sturen of ons te bellen op 0346-234444.

U kunt ook de afhaaltijd bij opmerkingen op de afrekenpagina aangeven.

Afhalen kan 7 dagen per week vanaf 15.00 uur tot 21.00 uur.

Ons adres is:

Boomstede 433
3608BG Maarssen

U moet zich bij ons wel legitimeren, wij moeten vaststellen dat u 18 jaar of ouder bent, dus vergeet niet uw legitimatie mee te nemen, anders mogen wij uw bestelling niet meegeven!

Verzendkosten & bezorgtijd buitenland

Helaas mogen wij naar het buitenland geen pakketten meer versturen. U mag het wel in Nederland bij ons ophalen. U kunt ook uw pakketten naar de dichtbijzijnste Postnl servicepunt laten verzenden in Nederland en het daar afhalen. U kunt bij het afrekenen een ander verzendadres kiezen, en daar geeft u de postcode en huisnummer in van de ophaal locatie, dan moet u de bij de verzendopties Ophalen bij een PostNL locatie kiezen. Deze optie kost € 2.95.

U moet zich daar wel legitimeren, dus vergeet niet uw legitimatie mee te nemen.

Op Nederlandse feestdagen worden er geen bestellingen afgehandeld en verstuurd. Hou met feestdagen rekening met vertragingen, vooral rond kerst en oud en nieuw.

Retour  & Garantie

WAT TE DOEN BIJ ANNULEREN OF RETOURNEREN

U koopt een product en als het aankomt en u pakt het uit is het niet zoals u dacht. Dit gebeurd ons allemaal wel eens tegenwoordig. Is het product ongebruikt en onbeschadigt, dan kunt u het binnen 14 dagen na ontvangst (indien mogelijk in originele verpakking) retour sturen. U moet wel het retour formulier invullen en meesturen met het product dat u retour stuurt of email het formulier naar info@dampstarter.nl. Neem wel even eerst contact op met de klantenservice en meld dat u een retour zending stuurt, want als u het retour stuurt en het raakt verloren kunnen wij u niet helpen.

Contact opnemen met de klantenservice? Klik hier!

Download her retourformulier. Klik hier!

Annuleren

Het annuleren van een bestelling bij Dampstarter.nl is, zolang deze nog niet is verstuurd kostenloos.

Als u de bestelling annuleerd voordat deze verzonden is, dan wordt het geld aan u retour gestort. Hou er rekening mee dat alle transacties via onze betaalprovider Mollie verlopen. Mollie heeft 1 werkdag nodig om de tansacties te verwerken. U zult dan ook pas naar alle waarschijnlijkheid na de annulering of terugbetalings email, uw geld pas de volgende dag op uw rekening terug zien. In het weekend worden er geen retourbetalingen verwerkt, dus als u op vrijdag annuleerd zal u uw geld pas op maandag zien, annuleerd u in het weekend zal u dit pas op dinsdag op uw bank zien. Mocht u binnen 2 werkdagen na de annulerings email geen retour betaling ontvangen, neem dan gelijk contact met ons op!

Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren.
Indien Dampstarter.nl reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten.

Hou er rekening mee dat alle transacties via onze betaalprovider Mollie verlopen. Mollie heeft 1 werkdag nodig om de tansacties te verwerken. U zult dan ook naar alle waarschijnlijkheid na de annulering of terugbetalings email, uw geld pas de volgende dag op uw rekening terug zien. In het weekend worden er geen retourbetalingen verwerkt, dus als u op vrijdag annuleerd zal u uw geld pas op maandag zien, annuleerd u in het weekend zal u dit pas op dinsdag op uw bank zien. Mocht u binnen 2 werkdagen na de annulerings email geen retour betaling ontvangen, neem dan gelijk contact met ons op!

Heeft u een defect product ontvangen?

Wij verkopen e-sigaretten en de onderdelen hiervoor en het kan nu eenmaal wel eens gebeuren dat er in de fabriek iets niet goed in elkaar is gezet of dat een batterij niet goed werkt. Wij proberen dit snel op te lossen met u! Bel ons, dan kunnen wij vaak wel bepalen of iets echt niet werkt of dat er een ander probleem is. Neem altijd even contact op met onze klantenservice voordat u iets retour stuurt van dat u denkt dat kapot is er kan ook altijd een instelling verkeerd staan of iets los zitten.

Contact opnemen met de klantenservice? Klik hier!

Herroepingsrecht

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Tevens kunt u gebruik maken van het Retourformulier.

Retourneren

Het product kan alleen compleet en onbeschadigd, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking. geretourneerd worden. Uitzondering hierbij zijn o.a. gepersonaliseerde producten/maatwerk en Artikelen met een zogenaamde DOA (Dead on arrival).
Deze producten kunnen niet retour als deze uit de orginele verpakking zijn geweest in verband met de hygiene zoals:

Mondstukjes (Driptips)
Clearomizers
Dampvloeistof
Nicotine ampullen
Coils

Natuurlijk houd u uw Herroepingsrecht op DOA producten die niet uit de orginele verpakking zijn geweest, en op DOA producten die duidelijk een fabrieksfout bevatten. Als er een fabrieksfout in zit moet u binnen 24 uur na ontvangen van het product contact opnemen.

Als u niet zeker bent neem dan contact op met de klantenservice.

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Dampstarter.nl zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten.

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening.
De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.
Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Dampstarter.nl kenbaar te worden gemaakt.
Gebruikt u hiervoor ons retourformulier of stuur ons een e-mail.
Vermeld u hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam en bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren.
Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit andere landen dan Nederland dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Dampstarter.nl heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 5 dagen na de ontvangen retourzending aan u terugbetaald.

Retouradres:
Dampstarter.nl
Boomstede 433
3608BG Maarssen

Contact opnemen met de klantenservice? Klik hier!

Download her retourformulier. Klik hier!

Is het product kapot gegaan binnen de garantie?

Laat ons weten wat er mis is met uw product en we proberen het goed en snel op te lossen.

Als uw product kapot gaat binnen de garantie periode kunt u het retour sturen!

U moet wel altijd contact opnemen met de klantenservice! U kunt niet zomaar uw product opsturen. U kunt bij ons als het product kapot is en onder de garantie valt een retourbon aanvragen  (Dit gebeurd per email na contact per telefoon of email) dan kunt u het product in Nederland kostenloos retour sturen. U moet de bon zelf printen, op de doos plakken en het pakket afgeven bij het dichtsbijzijnde postnl servicepunt.

Let op: Dit geld alleen als er sprake is van een fabrieksfout. Niet voor een product dat verkeerd is ingesteld of door menselijke fouten niet goed werkt, dan moet u zelf de retourkosten naar ons en de kosten voor het terugzenden betalen.

Neem daarom eerst contact op met de klantenservice, vaak kunnen wij problemen via de telefoon of email bepalen en verhelpen.

Ook moet u bij het product als het een garantie geval betreft na contact met de klantenservice dit garantieformulier mee sturen.

Download garantieformulier hier!

Garantie termijnen zijn:

DOA:

Mondstukjes (Driptips)
Clearomizers
E-liquid
Nicotine ampullen
Coils
Aroma’s

Verder alle producten waar de tank of het mondstuk (driptip) aan vastzit, of producten waar u vloeistoffen in doet.

Garantie DOA betekent dat producten als ze eenmaal zijn uitgepakt voor hygiene redenen niet meer retour kunnen. Wel behoud u natuurlijk het herroepingsrecht op producten die niet zijn uitgepakt en gebruikt en deze kunt u 14 dagen na levering zonder reden retour sturen.
(wel aanmelden aub)

Garantie termijnen gaan in op de dag van aankoop.

Garantie 48 uur na levering:

Alle 18650, 26650, 18350 batterijen.

Op losse 18650, 26650, 18350 geven wij 48 uur na levering garantie. Check dus of uw batterij goed oplaad als u deze geleverd krijgt

Garantie 1 maand:

Alle e-sigaret accessoires (etui, lanyards, hoesjes, enz)

Deze producten hebben een garantie termijn van 1 maand vanaf de dag van aankoop. Garantie krijgt u alleen over fabricagefouten. Als uw product niet meer gerepareerd kan worden, dan vervangen wij deze door een nieuw product. Val, water of stootschade vallen niet onder fabrieksgarantie, als dit de werking van uw product verhinderd, geven wij geen garantie.

Batterijen die ingebouwd zitten zijn onderhevig aan slijtage en afname van de batterijduur is normaal. Wij geven geen garantie op afname van de batterijduur van een ingebouwde batterij.

Garantie 3 maanden:

E-sigaret Mod (Batterijhouder) met een externe batterij.
E-sigaret Mod (Batterijhouder) met interne batterij
Penmodel e-sigaret met interne batterij.

Deze producten hebben een fabrieksgarantie van 3 maanden vanaf de dag van aankoop. Garantie krijgt u alleen over fabricagefouten. Als uw product niet meer gerepareerd kan worden, dan vervangen wij deze door een nieuw product. Val, water of stootschade vallen niet onder fabrieksgarantie, als dit de werking van uw product verhinderd, geven wij geen garantie.

Batterijen die ingebouwd zitten zijn onderhevig aan slijtage en afname van de batterijduur is normaal. Wij geven geen garantie op afname van de batterijduur van een ingebouwde batterij.

Als u een e-sigaret startset koopt gelden de zelfde garantie bepalingen als hierboven aangegeven voor de artikelen die in de starterset zitten.

Weet u het niet zeker waar uw product onder valt, neem dan contact op met de klantenservice!

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.
Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

Inhoudsopgave:

Artikel   1 – Definities

Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 – Toepasselijkheid

Artikel   4 – Het aanbod

Artikel   5 – De overeenkomst

Artikel   6 – Herroepingsrecht

Artikel   7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel   8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel   9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 – De prijs

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klachtenregeling

Artikel 17 – Geschillen

Artikel 18 – Branchegarantie

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 20 – Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm  geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Dampstarter
Boomstede 433
36o8BG Maarssen
Email: info@dampstarter.nl
Telefoon: 0346-234444

Klantenservice bereikbaar

Maandag:        10:00 – 22:30

Dinsdag:        10:00 – 22:30

Woensdag:       10:00 – 22:30

Donderdag:      10:00 – 22:30

Vrijdag:        10:00 – 22:30

Zaterdag:       11:00 – 22:30

Zondag:         11:00 – 22:30

KvK-nummer: 30222745
Btw-identificatienummer: NL177065308B01

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich  binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
    1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    2. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    3. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    4. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
      1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    1. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    2. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    4. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    5. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    6. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    7. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    8. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    9. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    10. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    11. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    12. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

–          te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

–          tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

–          altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan  op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht)  De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
  5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 

Artikel 18 – Branchegarantie

  1. Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

 

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 20 – Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

  1. Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

 

Adres Stichting Webshop Keurmerk:

Willemsparkweg 193, 1071 HA  Amsterdam

Algemeen privacybeleid

De webshop Dampstarter.nl is een onderdeel van J.A.P Network

bedrijfsgegevens:

1. Naam bedrijf: Dampstarter
2. Website: https://dampstarter.nl/
3  KvK inschrijfnummer: 30222745
4. BTW-identificatienummer:NL177065308B01

Wij respecteren uw privacy en verwerken uw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor u ze heeft verstrekt en in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet.

Elke keer dat u een bezoek brengt aan onze website herkent onze webserver automatisch uw ip-adres.

Als u onze website bezoekt bewaren wij deze gegevens:
1. Uw naam, uw ip en e-mailadres als u een bezoek brengt aan onze website, en inlogt met een account.
2. Uw naam, e-mailadres, adres, telefoonnummer als u een email stuurt naar ons en ons dit doorgeeft
3. Uw e-mailadres,  als u dit aan ons doorgeeft.
4. Uw e-mailadres als u een review plaatst op onze site.
5. De domeinnaam van andere sites die u geraadpleegd heeft om naar onze site te gaan.
6. Alle informatie met betrekking tot de pagina’s die u op onze site bezocht hebt.
7. Alle informatie die u vrijwillig aan ons verstrekt hebt. (bijvoorbeeld, bestellingen en/of site-registratie, contact formulier, email)
8. Uw telefoonnummer als u ons belt zonder nummerblokkering
9 Uw telefoonnummer als u ons benaderd via Watsapp of andere messenger

De informatie die u aan ons doorgeeft wordt alleen intern gebruikt voor het afhandelen van uw bestelling en wordt niet doorgegeven of verkocht aan andere organisaties voor commerciele doeleinden.

Hoe lang bewaren wij uw data:

1. Contactformulieren: 6 maanden
2. Statistieken: 14 maanden
3. Bestel gegevens: 7 jaar
4. Telefoon gegevens (als u ons belt): zolang  wij deze nodig hebben om uw vraag af te handelen.

Wanneer u een reactie of review achterlaat dan wordt die reactie of review en de metadata van die reactie of review voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd zijn op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment dat u bent ingelogd op onze website (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Kinderen:

We zijn niet van plan om informatie van kinderen te verzamelen of bewust te verzamelen. Wij richten ons niet op kinderen met onze diensten.

Cookies:

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media en Google analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken.

Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.

Een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een internetserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek.  De meeste websites hanteren handige en nuttige technieken die het gebruiksgemak verhogen en die de site zo interessant mogelijk maken voor elke bezoeker. Bekendste voorbeelden van dit soort technieken zijn cookies en scripts (hierna samen te noemen “cookies”). Cookies kunnen worden gebruikt door websitehouders of door derde partijen – adverteerders bijvoorbeeld – die communiceren via de website die jij bezoekt.

Met behulp van cookies zorgt dampstarter.nl er onder andere voor dat een bezoeker aan de Dampstarter website niet elke keer dezelfde informatie moet invoeren. Een bezoek aan onze website wordt dus makkelijker voor je door cookies te plaatsen

Functionele cookies worden altijd geplaatst, het maakt niet uit welke keuze u maakt. Deze cookies mogen zonder toestemming worden geplaatst.

Het gebruik van cookies is gewoon veilig. Er kan namelijk uit cookies geen persoonlijke informatie worden gehaald. Cookies kunnen dan ook nooit worden gebruikt om u te bellen, uw email adres te achterhalen enz.

Wij vinden het belangrijk dat u weet welke cookies onze website gebruikt en waarvoor wij deze cookies gebruiken.

Waar gebruiken wij op dampstarter.nl cookies voor:

1. Om uw voorkeuren te registreren.
2. Om informatiesessies te registreren, zoals informatie over hetgeen u toevoegt aan uw winkelwagen of wenslijst.
3. Om informatie te registreren die eigen is aan u,zoals de webpagina’s die u geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan.
4. Om u bij een volgend bezoek aan onze site op de hoogte te stellen van nieuwigheden die u zouden kunnen interesseren.
5.Om uw vroegere activiteiten op de site te registreren, om u bij uw volgend bezoek een betere dienstverlening te bieden.
6. Om ervoor te zorgen dat u niet herhaaldelijk dezelfde advertenties ontvangt.
7. Om de inhoud en de presentatie van de site aan te passen op basis van uw browsertype of van andere informatie die door de browser verstuurd wordt.

Wat voor soort Cookies gebruikt Dampstarter:

Noodzakelijke / Functionele Cookies: Deze Cookies zorgen ervoor dat Dampstarter.nl goed werkt.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Wij gebruiken deze cookies voor:

1. het onthouden van producten die u aan uw winkelmand toevoegt
2. het onthouden van informatie die u invult op de onze pagina’s tijdens het afrekenen of bestellen.
3. het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als u gegevens moet invullen bij een online bestelling
4. het opslaan van voorkeuren van bestellen
5. het opslaan van instellingen
6. het lezen van browserinstellingen om Dampstarter optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven
7. het opsporen van misbruik van Dampstarter.nl, door bijvoorbeeld een aantal mislukte inlogpogingen te registreren dn deze te blokeren waar mogelijk, zodat uw gegevens veilig blijven en niet worden gehacked
8. het afslaan van hackpogingen zodat de site bereikbaar blijft
9. het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
10. het mogelijk maken om te reageren op onze website

Statistieken Cookies: Dit zijn Cookies waarmee wij het gebruik van Dampstarter.nl kunnen meten

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Van al deze informatie die Dampstarter.nl  verzameld worden statistieken gemaakt. Deze statistieken laten ons dan zien, hoe vaak en wanneer onze webpagina bezocht wordt, en waar  bezoekers het meest naar kijken en waar nezoekers de meeste tijd doorbrengen. Deze statistieken en rapportages herleiden wij niet naar personen.

Wij gebruiken deze statistieken cookies voor:

1. het bijhouden van het aantal bezoekers op Dampstarter.nl
2. het bijhouden van de lengte van tijd die een bezoeker op Dampstarter blijft.
3. de volgorde bepalen hoe een bezoeker op Dampstarter.nl onze pagina;s bekijkt
4. het optimaliseren van de website

VoorkeurensCookies: Deze Cookies onthouden al uw voorkeuren.

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.

Marketing Cookies: Deze cookies laten u eke keer advertenties zien van websites die u heeft bezocht.

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders, ook worden ze gebruikt om op bijvoorbeeld youtube voorkeurs video;s te laten zien enz.

U kunt cookies die op uw computer zijn opgeslagen verwijderen via uw browserinstellingen. Als alternatief kunt u sommige cookies van derden beheren door een platform voor privacyverbetering te gebruiken, zoals optout.aboutads.info of youronlinechoices.com. Ga naar allaboutcookies.org voor meer informatie over cookies

Google Analytics

Deze website maakt gebruik van Google Analytics, dit is een webanalyse-service die wordt aangeboden door Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op Uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over Uw gebruik van de website (met inbegrip van Uw IP-adres) wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, rapporten over de website-activiteit op te stellen voor website-exploitanten en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Google zal Uw IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt. U kunt het gebruik van cookies weigeren door in Uw browser de daarvoor geëigende instellingen te kiezen. Wij wijzen u er echter op dat u in dat geval wellicht niet alle mogelijkheden van deze website kunt benutten. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het gebruik van deze informatie.

De gegevens die google verzameld zullen 14 maanden nadat u onze site heeft bezocht worden verwijderd van de Google servers. Elke keer dat u onze site bezoekt zullen de gegevens met 14 maanden worden verlengt.

Google heeft zijn eigen privacybeleid dat u hier kunt bekijken. Als u zich wilt afmelden voor tracking door Google Analytics, bezoekt u de opt-outpagina van Google Analytics.

Links, banners, Buttons:

1. De website kan verwijzingen (bijvoorbeeld door middel van een hyperlink, banner of button) bevatten naar andere sites die betrekking hebben op een specifiek aspect van deze website.
2. Dit betekent niet automatisch dat Dampstarter.nl verbonden is aan deze andere sites of de eigenaren ervan.
3. Wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor de naleving van de privacywetgeving door deze derden.
4. Lees hiervoor de privacyverklaring/privacystatement, indien aanwezig, van de site die u bezoekt.

Ingesloten inhoud van andere websites:

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud tonen. Bijvoorbeeld video’s, afbeeldingen, berichten). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagd zich exact hetzelfde als alsof de bezoeker deze andere heeft website bezocht.

Deze websites kunnen data over jou verzamelen, cookies gebruiken, tracking van derde partijen insluiten en je interactie met deze ingesloten inhoud monitoren, inclusief de interactie met ingesloten inhoud als je een account hebt en ingelogd bent op die website.

Veiligheid:

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.

Deze veiligheidsmaatregelen zijn:

1. Op de pagina waar u persoonsgegevens verstrekt wordt gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding.
2. Wachtwoorden worden altijd gecodeerd opgeslagen.
3. Het verzenden van persoonsgegevens per e-mail gebeurt via een beveiligde verbinding.
4. Wij nemen technische en organisatorische maatregelen om het verlies van gegevens of onrechtmatige verwerking ervan (zoals aanvallen) tegen te gaan. Wij garanderen daarom een passend beveiligingsniveau en laten onze site periodiek toetsen of deze beveiliging nog toereikend is.
5. Alle systemen waarin (gevoelige) persoonsgegevens worden verwerkt, zijn voorzien van antivirussoftware en de laatste beveiligingsgerelateerde patches en updates van alle andere belangrijke software, zoals uitgegeven door de leveranciers van deze software
6. Betalingsgegevens bij het plaatsen van een online bestelling worden beschermd door het gebruik van SSL (Secure Socket Layer).

Per e-mail:

Als u ons per email uw gegevens doorgeeft zullen wij deze gegevens alleen gebruiken voor de informatie die u ons vraagt of het afhandelen van uw bestelling.

Per brief:

Als u ons via het web uw postadres meedeelt, zal u alleen de informatie of producten ontvangen die u aangevraagd of besteld heeft, op het adres dat u ons meegedeeld hebt.

Per telefoon:

Als u ons uw telefoonnummer mededeelt via de website of via de telefoon, zal ons bedrijf u alleen telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over de bestellingen die u online geplaatst hebt.

Wij versturen geen reclamedrukwerk en/of plegen geen commerciele telefoontjes om onze producten te verkopen en u zult ook nooit door ons op deze manier worden benaderd

Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dit geval zullen wij contact met u opnemen alvorens uw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om u op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om u de kans te bieden uw deelname te weigeren.

Nieuwsbrief:

Dampstarter.nl biedt via e-mail een nieuwsbrief aan zodat u op de hoogte kunt blijven van relevante informatie. (indien u hiervoor uw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming geeft)
In iedere e-mail wordt u de optie geboden om desbetreffende nieuwsbrief niet meer te ontvangen door middel van een unsubscribe link.

Bedrijven waar uw data mee gedeeld (kan) worden:

Dampstarter.nl neemt bij een aantal bedrijven (een) dienst(en) af om onze website goed te laten werken en onze producten aan te kunnen bieden. Om goed van deze diensten gebruik te kunnen maken, kunnen wij persoonsgegevens delen met deze bedrijven.

Omdat uw privacy zo goed mogelijk te beschermen, streven wij ernaar om de hoeveelheid gegevens die gedeeld worden tot een minimum te beperken. Hieronder vind je een overzicht van welke gegevens met welk bedrijf gedeeld (kunnen) worden.

Mailchimp:

Wij maken gebruik van Mailchimp voor het versturen van onze nieuwsbrieven. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Mailchimp gesloten. Daarin staat welke data zij mogen bijhouden.

Gegevens: Mailchimp Privacybeleid.

Bereik:

Wij maken gebruik van Bereik voor onze telefoon diensten. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Bereik gesloten. Daarin staat wat zij mogen bijhouden.

Gegevens: Bereik Privacybeleid

Google:

Wij maken gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken en welke pagina’s u bezoekt. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staat wat zij mogen bijhouden. Wij laten Google de IP-adressen anonimiseren zodat de gegevens niet zijn te herleiden naar een bepaald persoon.

Gegevens:Google analytics privacybeleid

Kiyoh:

Wij maken gebruik van Kiyoh voor onze beoordelingen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Kiyoh gesloten. Daarin staat wat zij mogen bijhouden.

Gegevens: Privacybeleid kiyoh

Mollie:

Wij maken gebruik van Mollie voor onze betalingen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Mollie gesloten. Daarin staat wat zij mogen bijhouden.

Gegevens: Mollie privacy verklaring

AfterPay:

Wij maken gebruik van AfterPay voor onze achteraf betalingen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met AfterPay gesloten. Daarin staat wat zij mogen bijhouden.

Gegevens: Afterpay privacy Verklaring

Account:

Als u een account heeft op deze site of andere data op deze site heeft achtergelaten (reacties, bestellingen, naam, adres, telefoonnummer etc.), kunt u vragen om een exportbestand van uw persoonlijke data die we van u hebben, inclusief alle data die je ons opgegeven hebt te mailen. U kunt ook verzoeken dat we de persoonlijke data die we van u hebben te verwijderen. Deze data bevat geen data die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden. Als u toegang wenst tot deze informatie, kunt u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.

Als u vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, neem dan contact op met:

1. Dampstarter
2. Boomstede 433
3. 3608BG Maarssen
4. E-mail: info@dampstarter.nl
5. Tel: 0346-234444

Contactgegevens Toezichthoudende autoriteit:

E-mail: info@autoriteitpersoonsgegevens.nl
Telefoon: +31 70 888 8500

Wijzigingen in dit privacybeleid:

We behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacybeleid.
Laatste wijziging is doorgevoerd op 25 mei 2018.